Cum sa iti evaluezi angajatii

customer-eval

Una dintre provocarile unui manager sau leader este modul in care trebuie sa evalueze un angajat, fara( ca angajatul)  sa fie judecat sau “sanctionat”.

Intalnim foarte des sintagma “habar nu are de el si vrea sa ma evalueze pe mine” sau “indiferent de cat de bune sunt rezultatele mele, tot nu o sa fiu apreciat la adevarata mea valoare”.

Dar ce este evaluarea angajatilor?

Este un proces de comparare a rezultatelor obtinute de angajatii cu un standard sau un benchmark de a performa pe post. Altfel spus, evaluarea este procesul prin care se compara rezultatele obtinute de un angajat, cu standardele stabilite la nivel de companie.

De ce apar perceptii gresite in randul angajatilor?!

 Pentru ca:

  1. Ariile de evaluare fiind generale, rezultatele sunt tot generale si atunci aceasta situatie da nastere la interpretari gresite, perceptii gresite si frustrari de partea ambilor actori ai evaluarii;
  2. Nu sunt stabilite cu precizie si acuratete zonele sau ariile de performare ale angajatului supuse evaluarii;
  3. Nu sunt prezentate angajatului si ca atare, nici nu sunt asumate de catre acestea;
  4. Nu sunt.

Ce trebuie facut?!

  1. Stabilite cu precizie coordonatele fiecarui post in parte:
    • Obiectivele cantitative si calitative;
    • Indicatorii si standardele de performanta;
    • Mecanism de realizare a obiectivelor postului (MOA);
    • Design-ul posturilor; Profilul postului, fisa de post, fisa de alocare a obiectivelor, fisa raport de activitate;
    • Comportamentele necesare angajatului astfel incat sa performeze pe post.
  2. Stabilite cu precizie ariile de evaluare:
    • Rezultatele obtinute pe post (obiectivele cantitative si calitative, indicatorii de performanta etc.).
    • Competentele comportamentale (comportamentele angajatului la locul de munca);
    • Competentele tehnice (competentele legate de specializarea angajatului pe post).
  3. Stabilite modalitatile de evaluare:
    • Sistem complet de evaluare anuala sau bianuala, in care sa se faca evaluarea pe cele trei arii de competente sau de interes;
    • Testarea periodica a competentelor + analiza rapoartelor de activitate;
    • Evaluarea 360°, in care se verifica perceptiile reciproce ale angajatilor.
  4. Stabilite modalitatile de a da feedback:
    • Mecanisme de livrare feedback;
    • Mecanisme de insusire si asumare a feedback-ului.

Daca sunteti interesati sa aprofundam acest subiect, va asteptam cu drag sa ne scrieti.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*