Cum sa iti evaluezi departamentul

maxresdefault

A devenit din ce in ce mai greu sa putem coordona oamenii din subordine si mai ales, de a ne asigura ca departamentul condus de noi functioneaza dupa mecanisme profesionale de conducere a unei functiuni sau functioneaza dupa niste rutine secvential functionale.

Dar care sunt semnalele unui haos organizational?!
  1. Obiective nerealizate si neasumate de catre angajatii din departament;
  2. Lipsa mecanismelor de realizare a obiectivelor, in sensul ca angajatii nu stiu ce trebuie facut pentru a-si realiza obiectivele;
  3. Decizii intarziate, anulate sau schimbate des de catre management;
  4. Lipsa voluntariatului si a implicarii angajatilor in relatia cu compania;
  5. Comunicare deficitara dintre departamente si posturi;
  1. Informatii transmise incomplet, intarziate sau viciate;
  2. Disonanta dintre asteptarile leaderilor si rezultatele angajatilor;
  3. Climat de lucru toxic si foarte stresabil;
  4. Debusolarea si lipsa de directie a angajatilor;
  5. Angajati considerati resurse critice, care nu mai performeaza.
Ce trebuie facut?!
  1. Evaluarea formatului de functionare a departamentului, adica auditarea departamentului;
  2. Reorganizarea departamentului, dupa formate performante de conducere a activitatilor.
Evaluarea departamentului

O puteti face profesional, asistati de un consultant in reorganizarea companiei, sau cu resurse proprii date doar de eforturile voastre de a invata si implementa un nou tip de organizare.

Indiferent ce solutie veti alege, aveti nevoie de un Benchmark sau model de referinta si pentru asta va putem oferi noi un model, cu titlu gratuit si ajutor, doar sa ne contactati.

Dupa evaluarea departamentului, urmeaza reorganizarea acestuia si pentru asta aveti nevoie de:
  1. Mecanism de stabilire si diseminare a obiectivelor;
  2. Coordonatele de functionare ale posturilor (profil post, fisa de post, fisa de alocare obiective, fisa raport de activitate);
  3. Mecanism de realizare a obiectivelor(ce trebuie sa faca angajatii pentru a realiza obiectivele);
  4. Structura organizatorica a departamentului, formalizata (organigrama, fise de post, mecanismele de responsabilizare ale angajatilor);
  5. Stabilirea unui circuit informational al departamentului cu alte departamente;
  6. Mecanism de coordonare al angajatilor.

Daca veti realiza si implementa toate cele de mai sus, haosul dispare si veti avea mai mult timp pentru voi, angajati si business.

Iata si cea mai simpla fisa de auditare a departamentului de vanzari. Puteti verifica daca departamentul vostru functioneaza dupa principii profesionale de conducere ale unei afaceri, sau nu.

Denumire activitate

Mixul de marketing adaptat la produse sau servicii

Detalierea activitate

Stabilirea politicilor, pentru fiecare produs sau grupa de produs in parte:

  • Produs;
  • Pret;
  • Promovare;
  • Distributie.

Denumire activitate

Segmentarea si pozitionarea produselor / serviciilor companiei

Detalierea activitate

  1. Stabilire profil client
    • Caracteristici de segmentare
      • Domeniul de activitate
      • Cifra de afaceri
      • Numarul de salariati
      • Gradul de dezvoltare
  2. Criterii de pozitionare:
    • Concurenta
    • Obiective strategice

Denumire activitate

Baza de date targhetata

Detalierea activitate

  1. Stabilire profil client (segmentarea clientilor).
  2. Stabilire surse de prospectare
  3. Stabilire format baza de date
  4. Stabilire mod prioritizare:
    • Fierbinti
    • Calzi
    • Reci
  5. Stabilire metode de prospectare a pietei
  6. Stabilire strategie de abordare a clientilor

Denumire activitate

Politicile comerciale ale companiei

Detalierea activitate

  1. Politica financiara:
    • Calculatie de preturi
    • Costurile operationale aferente activitatii
    • Politici de finantare/ creditare/gestionare creante
  2. Bugete de venituri si cheltuieli
  3. Politica comerciala:
    • Preturi
    • Discounturi
    • Rabat
    • Return
  4. Politica de promovare a companiei:
    • Strategii de promo
    • Campanii promo BTL + ATL

Denumire activitate

Directii strategice clare ale companiei

Detalierea activitate

  1. Obiective strategice
  2. Obiective operationale
  3. Obiective tactice
  4. Planuri strategice de actiune
  5. Abordarea sistemica a procesului de vanzare

Denumire activitate

Maparea proceselor manageriale

Detalierea activitate

  1. Trasabilitatea actiunilor individuale si de grup ale angajatilor
    • Fisa de post
    • Fisa de alocare a obiectivelor operationale
    • Sarcinile si responsabilitatile individuale si de grup
  2. Trasabilitatea obiectivelor postului:
    • Obiectivele cantitative
    • Obiectivele calitative
  3. Standardizarea performantelor
    • Standarde de performanta
    • Indicatori de performanta
    • Nivelul de dificultate al standardului
  4. Sisteme de evaluare ale performantelor
    • Fisa de evaluare bianuala sau anuala

Denumire activitate

Managementul relatiei cu distribuitorii

Detalierea activitate

  1. Contracte strategice
    • Obiective strategice
    • Obiective si planuri operationale
    • Sistem de indicatori de performanta
    • Sisteme de bonusare in functie de standardul de performanta contractat
  2. Instrumente strategice de monitorizare si control
    • Rapoarte de monitorizare pe indicatori
    • Sisteme de evaluare ale performantelor bianuale

CBC Romania foloseste softuri profesionale de auditare dar va puteti descurca si cu acest format. Cel putin, va evidentiaza daca ceea ce faceti, este ok sau nu!

Mult succes si nu uitati, daca va putem ajuta, cereti ajutor!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*