Cum sa iti stabilesti corect obiectivele

In zilele noastre, toate companiile au stabilite obiective strategice si operationale, la nivel de companie, departamente si posturi. In acest context, nu mai putem vorbi de companii care functioneaza fara sa aiba stabilite aceste tinte.  In schimb, putini dintre noi isi pun problema ca aceste obiective nu se realizeaza in conformitate cu asteptarile noastre. Cu alte cuvinte, daca avem obiective stabilite, de ce nu se pot realiza de catre toti angajatii?!

Dar de ce nu se realizeaza obiectivele stabilite?!
  1. Pentru ca managerii nu stiu cum sa le stabileasca in mod corect si nu au fundamente corecte;
  2. Pentru ca nu sunt diseminate corect catre angajati (corect transferate catre angajati, insusite si asumate de catre acestia);
  3. Nu sunt corect alocate, adica, nu exista principii de alocare corecta catre angajati;
  1. Nu exista mecanisme de realizare a acestora si atunci, angajatii nu stiu ce trebuie sa faca pentru a realiza obiectivele;
  2. Angajati demotivati.

Daca vorbim la nivel de companie, pentru ca de aici trebuie sa incepem, obiectivele companiei, numite si strategice, se stabilesc ca si rezultat al viziunii strategice a ownerului sau proprietarului companiei.

Dar de ce este nevoie de o viziune?!

Fara o viziune concreta a proprietarului companiei, obiectivele strategice sunt stabilite fara noima si fara legatura cu realitatea si atunci, acestea nu sunt realizate decat cu eforturi mari si doar in proportie de 80-90%.

Concluzie:

Obiectivele strategice, operationale si tactice ale companiei, trebuie stabilite dupa formate de business forecast si diseminate catre angajati.

Procesul de business forecast are la baza indicatori de analiza si criterii de validare, cum sunt: trand afacere, trand piata, istoric client-produse-servicii etc.

Daca procesul de stabilire a obiectivelor nu are la baza un astfel de format, tot ceea ce se stabileste, este gresit!

Mecanism de evaluare
  1. Obiectivele operationale (cantitative si calitative) trebuie sa aiba la baza un mecanism de business forecast. Daca acesta nu exista, atunci obiectivele nu sunt corect stabilite.
  2. Daca obiectivele cantitative si calitative sunt corect stabilite si nu sunt diseminate corect, atunci acestea nu sunt asumate de angajati si ca atare, nu sunt realizate decat in proportie de 80-90%.
  3. Daca obiectivele sunt diseminate corect catre angajati si nu exista un mecanism de realizare al lor, atunci angajatii nu stiu cum sa isi duca la bun sfarsit actiunile incepute si ca atare, nu stiu cum sa isi realizeze tintele cantitative si calitative ale postului.

Daca vreti sa aflati mai multe, va rog sa ne scrieti in mod concret cum va putem ajuta si vom face acest lucru.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*